Skrika åt en Nötskrika, del 2..

I höstas fick en av nötskrikorna vara med här på bloggen.
Det var ”skrikan” som plötsligt lärde sig hänga i talglådan för att komma åt godsakerna jag ämnat åt mesar och andra småfåglar.

(Läs det inlägget här.)

 

Idag kan jag bara konstatera:

Nötskrikor kan!
 


Hittills, under årens lopp, har både talglådor och talgkrukor fått vara i fred från glupska nötskrikor. Det är bara småfåglarna som vågat sig på konststycket att hänga och kläng i dem för att komma åt maten.


Denna vinter har något hänt.
Nötskrikan har tuffat till sig. Och det rejält. Och utför numer otroliga akrobatkonster i både talglåda och upp- och nerhängande talgkrukor.
En "överlevare" som börjar se ganska fet ut vid det här laget, jämfört med sina lite mindre tuffa nötskikepolare.

Kommentarer
Postat av: Elsa

Haha vilken lirare!

2010-01-09 @ 15:36:11
Postat av: Maria

Hahaha....en sån rackare! :)

2010-01-10 @ 00:48:40
URL: http://maria-plivetsstig.blogspot.com/
Postat av: NinaVästerplana

Nöden är uppfinningarnas moder o i detta fallet tror jag att Hunger kan ta åt sig äran av faderskapet ;-)

Ha´t himla gôrgôtt

Nina

2010-01-10 @ 00:50:24
URL: http://ninasblivande.blogspot.com/
Postat av: Kirsti

Elsa: Japp! :)



Maria: Jo! :)



Nina: Haha..ja, helt sant!! :)



/Kirsti

2010-01-10 @ 15:58:44
URL: http://naturligtvisfritid.blogg.se/
Postat av: Benny

"Mina" nötskrikor hänger fint på nöt o talgbollar, liksom gråspetten och St. hacke. Alla kan om dom är nog hungriga.



//Benny

2010-02-06 @ 15:26:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0