Vår ute på ängen!

Ja.. vad vore väl denna blogg utan tofsvipan, storspoven och staren?
De återkommer varje vår, och glädjen är lika stor varje gång.
Och självklart måste jag ut och fota dem..


Dagens tofsvipa.

Hela saken förgylls lite av att Per och jag tävlar om vem som ser vad först varje vår.
Denna gång vann jag förra veckan med tofsvipan.. och därefter steg då spänningen i väntan på storspoven. Vem av oss skulle se årets första först?

Så idag.. när jag satt på bussen hem från jobbet, kom SMSet:
STORSPOV siktad!!


Dagens storspov.

Attans.. bara för att han var så hurtig och cyklade hem från jobbet fick han syn på den!
Före middagen tog vi bilen och åkte ut för att titta på den, så att även jag skulle få se "vårtecknet".. och skådade då även årets första starar. Där blev det oavgjort, vi såg dem samtidigt.


En av två starar.

Nu fortsätter våren förhoppningsvis i samma anda, och vi fortsätter spana efter flyttfåglar. Näst på tävlingslistan står sädesärla. Hoppas, hoppas att den råkar landa i närheten av mig.. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0