Varvet runt..

Nu börjar talgoxar och co tycka att det är matdags.


Jag har en fröautomat hängandes uppe i vår tall. Den hänger kvar där efter förra vinterns matning eftersom jag varit lite slö..

Den är tom på frön och har så varit under hela sommaren..

 

Idag konstaterade jag att talgoxar tydligen har ett bra minne.

Eller så luktar det fortfarande solrosfrö om automaten trots att den varit tom i drygt ett halvår..

Inte vet jag.



 

-Jaha..då ska vi se..här ska det finnas frön, vill jag minnas..



 

-Hmm..men var är maten!?



 

-Nä.. helt otroligt.. TOMT!


Kommentarer
Postat av: Elsa

:) :)

2009-09-13 @ 21:00:44
Postat av: Kirsti

Snacka om hungriga fåglar.. De verkar tro att jag har råd att mata dem året runt! :)

/Kirsti

2009-09-13 @ 22:07:16
URL: http://naturligtvisfritid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0