Dessa nötväckor..

De är kvar vid min solrosfröautomat, de två nötväckorna.

Jag har slitit hårt, tillbringat flera timmar ute i trädgården, tömt kamerabatteriet ett antal gånger, ja..verkligen ansträngt mig för att fånga dem båda på samma bild!

Men de flyger i skytteltrafik mellan maten – skogen.. Antar att de är fullt upptagna med att lägga upp ett gigantiskt solrosfröförråd i skogarna här runtomkring.. De kan ju inte veta att jag faktiskt tänkt ge dem nya frön under hela vintern.

Jag har alltså inte lyckats med projekt ”Båda nötväckor på samma bild”.

 

Därför är dagens stora händelse verkligen värd att berätta om.

Det hände sig nämligen att Peter Wikström, en mycket duktig fotograf kom och hälsade på idag tillsammans med sin fru Eija.

Peter hade så klart kameran med sig och satte sig ute på vår altan.. Nötväckorna var vid fröautomaten som vanligt.. och blev flitigt fotograferade.

Jag satt där ute utan kameran, för ovanlighetens skull.. Har ju liksom fotat nötväckor dag ut och dag in under flera veckor så det var trevligt att för en gångs skull se någon annan ”zooma” in på dem..

Och gissa vad som händer!?

 

Bara efter några minuter utspelar sig följande:



 

Båda nötväckorna på samma bild!

Fotograf: Peter Wikström.

 

”Mina” nötväckor bjöd verkligen på sig själva, när någon annan än jag höll i kameran, må jag säga..

Stort tack till Peter för att jag får ”låna” hans finfina foto!

..och besök gärna hans hemsida: Kalix – en värld av bandy och natur.
Där finns många fina fågelfoton, m.m..

 


Kommentarer
Postat av: Karl piter

Tack för den länken.... fina bilder där oxå L

Har börjat mata de flygande vännerna här ner (Halland) nu med, bara +1,5 grader i morse.

Alla verkar tacksamma och far samtidigt in o ut i alla holkarna för o ha nära övernattningar i vinter antar jag, smarta typer!

/Kalle P

2009-09-29 @ 09:20:31
Postat av: Kirsti

Karl:

Ja, det är ju rena rama hotellverksamheten med bostad och middag serverat! :)

Trevlig helg!

/Kirsti

2009-10-02 @ 22:26:55
URL: http://naturligtvisfritid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0