Nötskrika..

..med charm.


Ibland får jag för mig att vissa fåglar anstränger sig lite extra utanför mitt köksfönster.

Som nötskrikan denna lördagsmorgon.


Jag stod med kameran beredd att fånga en hungrig talltita på bild.
Men, precis som i den välkända Kalle Anka-filmen som visas på julafton (den, där han ska fotografera de skönsjungande kolibrierna men zoomar in en annan fågel istället..) dyker något annat hela tiden upp i fokus.

En nötskrika.

Han sätter sig på samma gren där talltitan satt för en halv sekund sedan, rufsar till kalufsen, lutar huvudet lite sött på sned.. och ser faktiskt ut att le.



Jag antar att han/hon ville vara med på bloggen, så så fick det bli.

Kommentarer
Postat av: Anneli

Oo, vad jag blir avundsjuk på dig som har sådana "roliga" fåglar vid ditt fågelbord. Nötskrikan och Lavskrikan är mina favoritfåglar .... men de finns ju inte här nere.

2009-03-07 @ 17:12:58
URL: http://arctosphoto.wordpress.com
Postat av: matte

hihi vilken charmputte :)

2009-03-07 @ 20:25:04
URL: http://femtinio.blogg.se/
Postat av: Kirsti

Anneli:

Tycker vi kunde göra ett byte du och jag..skicka några ugglor så skickar jag både lavskrika och nötskrika..:)

Lavskrikan är faktiskt min favorit också..söta, nyfikna och lugna fåglar..som man stöter på ute i "vildmarken"..:)



Matte:

Ja..eller hur? Han slog Per med hästlängder i charm..:)

2009-03-08 @ 18:31:15
URL: http://naturligtvisfritid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0