Ensam kråka på promenad..

..ute på Luleälvens is.


En nötskrika flyger över vägen och en skata spanar från en talltopp.

Det är ont om andra fågelmöten under promenaderna under dessa vinterdagar..


Men ute på älvens is är jag inte ensam.

En kråka promenerar fram och tillbaka vid den andra stranden.




Han spanar och håller noga koll på vilket håll jag tänker gå åt.



Finns inte en chans att komma närmare än så här..  


Han bjuder sedan på kraxig kråksång medan jag halkar vidare på min promenad..


..och undrar över varför man ofta ser kråkor promenerades på det här viset ute på isen.
Har svårt att tänka mig att det kan finnas något ätbart där ute..
De kanske njuter av lugnet och solskenet precis som jag?



Fotona tagna under gårdagen. Idag har det varit mulet och trist väder.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack för länken till Wildlifes fågelsida! Nu ska jag försöka kolla vilka fåglar vihar häromkring!!! Vilken häftig sida med t o m deras läten...

Postat av: Kirsti

Waern:

Varsågod, så lite så..:) Visst är det kul med alla läten de lagt till sidan? Deras fågelbilder är ju däremot inte världens bästa..vissa arter ser förvrängda ut, tycker då jag i alla fall..:)

Ha det gott!

/Kirsti

2009-01-06 @ 17:28:42
URL: http://naturligtvisfritid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0