Fågelborden..

..är nu uppmonterade i trädgården.

Återigen alltså dags för en ny säsong, en lång vinter, förhoppningsvis med många trevliga fåglar på besök utanför fönstret.

Än så länge är hösten ganska varm och snön lyser med sin frånvaro, tack och lov, så det är ingen panik med att fylla på frön.. men publik hade jag och Per gott om när vi tog fram fågelbord och solrosfrösäck.

Man kan nästan tro att de förstod vad vi höll på med..



Talgoxe uppe i ena björken.


Björktrast och pilfink i andra björken.


Sidensvansar i grannens trädtopp.


Skata på grannens taknock.


Större hackspett lite längre bort i skogsdungen.


Pilfink i häggmispeln.


Och till till sist en trevlig kottätare långt uppe bland tallens grenar.. Svår att få syn på.

Kommentarer
Postat av: Cyrene

Så vackra fågelbilder! Blir grymt avundsjuk på det fågelliv du har hos dig. Vad använder du för objektiv?

2008-10-26 @ 08:40:10
Postat av: Åsa!

Oj så vackra fågelbilder! Ni verkar ha ett rikt fågelliv?! Jag har katt så småfåglarna har lärt sig att hålla sig borta, tyvärr!

2008-10-26 @ 13:44:18
URL: http://bitihopdax.blogspot.com/
Postat av: Lotta

Några fåglar känner jag igen; Skatan,Talgoxe och Finken - jag önskar att jag hade sett en Sidensvans - de är för fina med sin kalufs =) I dag har jag försökt fota igen och tja - så där... =)

2008-10-26 @ 16:01:38
URL: http://lotta.tradgardsblogg.se/
Postat av: Kirsti

Cyrene:

Tackar! Kul att du fortfarande gillar fåglar..:) Objektivet är ett Canon EF 70-300 IS USM..



Åsa: Tackar! Jodå..det finns rätt mycket fåglar här i trädgårdarna och i områdena omkring. Under vinterhalvåret, när växterna i trädgården göms under snö, är det kul att "jaga" fåglar med kameran istället..:)



Lotta:

Ja, det var ju mer än 50% av fåglarna, det..Du känner med andra ord igen de flesta vid det här laget! :)

Du ser, det går bra med dina fågelfoton också, och du ska se att dina fåglar i trädgården snart lärt sig hur man agerar fotomodell.. Du måste så klart visa fotona du tar! Vill ju se vilka sorter du har där nere i södra landsdelen! :)

/Kirsti

2008-10-26 @ 17:09:00
URL: http://naturligtvisfritid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0