Rejäl vinter..

..blev det efter snöstormen i torsdags.


Idag har solens skinit och snön gnistrat vackert.

Men -18 grader gjorde promenaden kort.

Stelfrusna fingrar lyckades fotografera lite av allt det vita.. Sedan bar det fort av hemåt igen. Det är definitivt en inne-i-värmen-mysar-dag idag..


image214

Eftersom det är "Vinterfåglar Inpå Knuten"-evenemang under denna helg har det räknats lite fåglar i vår trädgård under dagen.

Mer om det finns att läsa om på min Trädgårdsblogg.

image215
Gulsparv

Kommentarer
Postat av: Kersti

Vårt land är verkligen långt, avlångt. Olika faller vädrets lotter. Här plus 4 och inte en gnutta snö. Men koltrastar har jag sett och dem känner jag till och med igen.

2008-01-26 @ 17:38:36
URL: http://plommenad.blogg.se/
Postat av: Kirsti

Kersti:
Ja..man inser verkligen att det är skillnad på årstiderna i vårt avlånga land när man läser bloggar.. I södra delen blommar snödroppar och man har sett sädesärlan. Till sådana vårtecken känns det långt kver här uppe! :)
Koltrastar är fina och deras sång längtar jag efter nu! Vi hade en ensam koltrast vid vårt fågelbord förra vintern..den glömde tydligtn flytta söderut! :)
/Kirsti

2008-01-27 @ 19:45:13
URL: http://naturligtvisfritid.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0