Fiskeplaner..

I torsdags kväll åkte vi iväg några mil utanför Boden.
 
Finn en fin sjö, var målet.
Sambon har hört talas om en fiskeförening som säljer fiskekort till ett antal bra fiskevatten.
Måste ju undersökas!

Vi hann finna tre av sjöarna innan läggdags:

image67
Vid den första finns en stuga som går att hyra om man är med i fiskeföreningen. Och en liten båt.. Rena idyllen.. Redan här tror jag att vi bestämt oss för att bli fiskare i sommar.


image68
Nästa ställe.. En mindre sjö mitt ute i skogen. Storskrake flög över vattnet. Spegelblankt och stilla. Bara fågelsång som hördes.. Ytterligre en idyll.


image69
Tredje stoppet. Brygga, fint vidskydd på stranden.. och till råga på allt fin kvällsol, som för att verkligen locka oss mer.
Definitivt bestämt att det blir fiskekortsköp inom en snar framtid.

Undrar var jag lagt mitt spö..?!


image70
Som extra bonus: Hjortronen blommar.. Skogens guld är på G!



Kommentarer
Postat av: Inga M

Ser så vackert ut på bilderna! Hoppas Ni får mycket hjortron!

2007-06-17 @ 00:24:11
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: skogsfrun

Storskrakesjön* -vilken vacker bild!

2007-06-17 @ 11:57:20
URL: http://barasaras
Postat av: Kirsti

Inga M:
Ja, det var väldigt vackert där ute.. Hoppas på att få tillbringa många fisketimmar där här framöver. Hjortron brukar vi försöka hinna plocka varje år, så jag hoppas också på ett bra hjortronår!
Skogsfrun:
Tackar. Ja, naturen bjuder ofta på vackra vyer.. Man önskar att man kunde bevara dem alla i minnet!

2007-06-19 @ 22:49:33
URL: http://naturligtvisfritid.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0