Morgontrötthet..

..brukar leda till att jag missar vackra soluppgångar.

Men vid den här tiden på året stiger vår sol upp efter mig så jag hann faktiskt ut för att fotografera det vackert röd-orange-rosa fenomenet idag.


image163
Klockan 10.45..

Promenaden fortsatte sedan ner till älvens strand.
Isen har lagt sig på älven nu.. bara några enstaka små vakar syntes till vid mitt favoritställe.



image164

-4 grader och solsken, riktigt härligt väder!


Fågellivet vid stranden då..?

Ja.. inte var det mycket till liv idag inte:


image165

Dagen är så kort, så kort just nu..redan dryga två timmar senare var den på väg ner igen.. samma sol och med nästan samma härliga färger som under förmiddagen.
Fast bilden ljuger lite. Riktigt så mörkt var det ännu inte då..


image166

Men en uppfriskande promenad rikare och med kameran full av bilder återvände jag raskt hem för att dricka en kopp varm glögg.


Vintern är vacker sådana här dagar, men jag längtar ändå efter sommarens varma sol och grönskande träd!

image167

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0