På kroken

I kväll har det förberetts inför morgondagens fisketur.
Trassliga linor, trasiga flugor och rostiga drag har fått sig en rejäl genomgång.
Nu är det bara fisken som fattas!

image108


 Mina flugkast och metrevar blev knutna med smått darriga händer denna kväll.
Vaknade nämligen tidigt i morse med en hejdundrande magsjuka.
Befarade ända fram till middagsdags att fiskar-skaran skulle reduceras med en i morgon.. men vid det här laget, efter flera timmars söm och många koppar thé känner jag mig ganska redo att packa utflyktsryggsäcken och ge mig ut för att lura några fiskar.
Som tur är ska vi stå vid stranden, på fast mark.
En gungande båt under fötterna känns inte riktigt passande just nu.

Kommentarer
Postat av: Inga M

Hur gick det med magen och med fisketuren? Fick Ni något?

2007-08-05 @ 10:28:03
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Kirsti

Inga M:
Jo tack..efter en försiktig middag och en rejäl frukost dagen efter var magen sig själv igen. :)
Fisket däremot.. Nä, inget mer än napp blev det denna gång. Men en stilla kväll vid stranden, med korvgrillning och fika, det är inte så illa det heller..

2007-08-06 @ 21:17:12
URL: http://naturligtvisfritid.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0