Nya bekantskaper..

Mord, blod och grymheter av olika slag.. men jag har insett att jag gillar dem: Camilla Läckbergs böcker.

Började med att lyssna på den första delen, "Isprinsessan" och de två följande böckerna "Predikanten" och "Stenhuggaren" strax innan semestern.
Katarina Ewerlöfs uppläsning på ljudböckerna är otroligt bra.. hon lever sig verkligen in i berättelsen och det blir en njutning att lyssna på historierna som utspelar sig i Fjällbacka, med författaren Erica och polisen Patrik i huvudrollerna.

När det blev dags för jobb och slit igen förra veckan laddade jag MP3-spelaren med nästa del "Olycksfågeln".. Lyssnade intensivt varje ledig minut på jobbet och avverkade den boken under den gångna veckan..
Den stundvis väldigt spännade handlingen gjorde att jag flera gånger hoppade högt när någon arbetskollega plötsligt dök upp och avbröt mig i lyssnandet.

Nu är det "Tyskungen" som är på tur.
Måste säga att det är första gången det händer mig att jag sträckläser bok efter bok av samma författare. Brukar i vanliga fall ledsna och hoppa mellan olika slags böcker, när en är utläst..
Men inte denna gång.
 
Det känns nämligen som att jag fått nya vänner.
Polisgänget i Fjällbacka har blivit nya bekanta, fast i bokform. Och Erica, Patrik och deras vänner har nästlat in mig i deras liv.. Kan ju inte överge dem innan jag fått höra hur det går.

Har nu hunnit halvvägs in i den sista boken....och håller tummarna att Camilla Läckberg har fler avsnitt på G.

Kommentarer
Postat av: Inga M

Här är det fler som ska gripa sig an Läckberg. Jag har inte läst henne förut som jag kan komma ihåg i alla fall. Men jag blev nyfiken av påhoppen i pressen och tänkte att om Guillou känner sig hotad så måste det vara något extra. Så nu ligger Isprinsessan där och väntar på att bli läst.

2007-08-11 @ 11:11:28
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Kirsti

Inga M.
Ja, du har några bra lästimmar att se fram emot! :) Rafflande spänning bland mördare och humoristiskt allvarliga glimtar ur vardagslivet hemma hos huvudpersonerna.. Hon skriver bra, det gör hon..

2007-08-12 @ 20:35:46
URL: http://naturligtvisfritid.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0