Påsklov

Påsklov har de andra i familjen. Ledigt hela veckan lång.
Undrar om de vet hur trist det känns att pallra sig upp kl 5.30 och smyga iväg till bussen medan de sover sött vidare under sina varma, gosiga täcken.
Och inte känns det ju bättre under dagens lopp på jobbet. Solen skiner och fåglarna kvittrar och man undrar hur i hela friden klockan kan gå så sakta?och ser framför sig hur resten av familjen packar ryggsäcken och far iväg..
..på en pimplingsutflykt kanske..
..solar där ute på snövit is, drar upp abborrar..fikar och myser!


Åhh..så var det igår. Och arbetsdagen gick verkligen sakta.


På eftermiddagen var jag övertygad om att ingen skulle vara hemma när jag väl blev hemsläppt från jobbet.
Men..
Jodå. Alla var hemma. Inomhus!
Medan solen sken utomhus!


Hann inte ens sparka av mig skorna innan jag utbrast:
-Men Per!? Är du inte ute med ungarna!?? Varför är ni inte ute och pimplar!? Varför inomhus när det är jättefint vårväder!? Vad gör du egentligen, förresten!??
- Städar..svarar Per försiktigt.
Då ser jag det:
Mattorna ute på vädring, sängkläderna likaså. Golven skinande rena..hyllor dammtorkade, badrummen skurade.
-Men..får jag till slut ur mig.
-Ja..jag har städat..nästan hela dagen..ville göra bort det först..därför är vi hemma..
-Men åhh..jösses!
Och här kom jag hem och skällde på honom..han som prioriterat städning av hela huset framför en dag ute i solen!


Nåja. Det hela slutade lyckligt:
Vi åt en snabb middag, packade sedan ryggsäcken och for i väg på en kvällspimlingstur i solnedgången!
Vilket ju passade perfekt för en hårt arbetande, icke påsklovsledig, som jag!

Så här gick det:

image4 Förste borrmästare William rycker ut..

image5 ..och sedan är det bara att vänta.

image6 Per får första nappet..men är den inte lite i minsta laget..?

image7 Näste fiskare på tur: Oliver. Nöjd och glad, hans är större än farsans!

image8 
Inte så mycket att lägga i stekpannan men en trevlig tur ändå!

Kommentarer
Postat av: Luna

Hej vad trevligt att du kommit hit! Välkommen! Härligt att komma hem till ett storstädat hus, och sedan avsluta med isfiske :) :)

2007-04-12 @ 18:58:55
URL: http://lunanimbus.blogg.se/
Postat av: Annamaria

Hej!
Hittade hit via din trädgårdsblogg. Fina fiskar, men det är kanske upplevelsen som är värd mest. Själv har jag stått ute i strålande sol i bara långärmad tröja och planterat idag. Det märks att Sverige är avlångt!/En nybörjares trädgård eller Skogsknopp

2007-04-12 @ 21:16:58
URL: http://skogsknopp.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0