Ny vår! Ny blogg!

Och ny fågelskådningssäsong.
Och ny blogg.
Vill ha dagboksanteckningar för att kunna bläddra bakåt ibland.
Minnen att minnas tillbaka till.
Därför blir det nu Naturligtvis, en blogg om min fritid.


Starten har gått:
Idag tog vi, jag och sambon, kikarna, kaffetermosen och bullpåsen i ryggsäcken och for i väg på årets första fågelskådning.


Alvik:

image1

Sångsvanar, ett par kanadagäss, tofsvipor, sånglärkor, trutar och stora flockar snösparvar.
Bofinkssång i skogskanten.
Helt klart är våren på väg med stormsteg!


Svartskata-tornet:

image2

Två sångsvanar ute på isen..långt borta. För långt borta för att synas på bild. Men dock där. De längtar nog lika mycket efter öppet vatten som jag!


Mörön:

image3

Lärkor och ett svanpar här med.


Vädret var vackert men termometern visade ynkliga +3 grader.
Tubkikaren tog vi inte fram ur väskan denna gång.. men om vindarna vänder och solen gassar kanske det blir en tur ut på fältet nästa helg igen.. och då finns chansen att tuben kommer att behövas mer än idag.
Förhoppningsvis!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja, nu har jag varit här o hälsat på dig, ska bli intressesant, ser kallt ur får fåglarna de längtar nog efter våren..som alla andra. Lycka till!

2007-04-09 @ 21:35:58
URL: http://moasgard.tradgardsblogg.se/
Postat av: Ronja

Kul att titta in även här! Jag lägger upp dig som favvis och kommer tillbaka hit också.
Må så gott!

2007-04-09 @ 21:41:37
URL: http://hundramiljoner.tradgardsblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0