Fredagskväll..

..och ensam hemma.
Barnaskaran är hos sin mamma och sambon umgås med polare på annat håll.

Det är tyst, lugnt, fridfullt, harmoniskt och skönt..
Jag njuter! Jag tycker om att vara ensam hemma.
Det bekymrade mina nära och kära i början. De oroade sig över hur jag mådde, om jag hade det tråkigt, om jag bara låtsades att det var skönt att vara ensam..
Men nu har de vant sig.
De vet att jag gillar dessa kvällar då jag själv får bestämma hur mycket eller lite jag ska göra. Och i vilket tempo.
Och så får jag ensam styra och ställa med fjärrkontrollen till TV:n. Det är lyx.
Fast ska sanningen fram hamnar jag ofta framför datorn när jag är ensam hemma. Det finns alltid något man kan roa sig med när man sitter tillsammans med den. Och jag trivs bra i dess hemtrevliga sken..

Nu ser jag fram emot helgen.. två dagar ledigt och förhoppningsvis hyfsat bra väder så man kan vara ute.
Gläds så åt faktumet att Per blivit intresserad av att åka ut till fågelmarkerna här i trakten.
Ensamvarg är jag  till och från men när man är ute i skog och mark är det roligast att ha sällskap och någon att dela upplevelserna med.
När vi lärde känna varandra jagade han fåglar och andra djur med bössa men nu börjar han mer och mer skåda dem genom tubkikaren istället.
Och det lyste glädje ur hans ögon när han här om dagen, på egen hand, kände igen gulsparvens sång.. Sådana små vardagshändelser gör mig på gott humör!
Och idag har jag hört rödvingtrasten sjunga sin vårsång. Det gjorde mig också på gott humör.

Men nu är det kolmörkt utomhus så jag ska sjunka ner i fotöljen..
Fritid i form av avkopplande hemmakväll utan en massa krav på att behöva vara trevlig, social, eller pigg.. det gör mig också gott.
Sällskap i form av en stickning räcker gott och väl för mig vissa kvällar!

image13

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0