Grilltajm..

Strålande solsken och ”bara” ett par minusgrader, på en lördag!

Det måste firas..

 

Per och jag gjorde det med en kort skotertur. Vi parkerade vid en fin sjöstrand här i närheten och Per fick äntligen premiäranvända sin sprillans nya frilufts-grej: Brassa på.

 




Namnet på detta ”galler” är mycket finurligt.. BrassaPå.. Eller varför inte ”brasa på” om man stavar lite slarvigt.

Den sägs vara mycket praktiskt att använda under sådana här årstider så snön ligger meterdjup..

..och den visade sig faktiskt vara det!


 På med ved..

 ..och lite telefonsupport! (Äldsta grabben behövde hjälp hemma..)

  ..och så på med burgarna!

Det fungerade hur bra som helst att både fixa lunchen i form av grillade hamburgare och därefter efterrättskaffet på elden som sprakade på BrassaPå.

Per var riktigt nöjd med sitt inköp..



 

..och jag får väl nu förhoppningsvis ett helt eget ”galler” från företaget som tack för all fin reklam jag gjort.. ;)


(Ps. Läs mer om och beställ en Brassapå på denna sida: http://www.tra-inventive.se/index.htm )
 

För övrigt njöt vi av strålande solsken under drygt en halvtimme, därefter mulande det på och när vi åkte hem ett par timmar senare började det snöa. Så ännu är det vinter, minsann.

(Och jag får snart ett irriterat utbrott på BLOGG.se´s konstiga layout! Den formar ju text och bilder precis hur den vill.. Varenda inlägg ser hur komiskt ut som helst efter att man tryckt på Publicera-knappen!? Bara jag som har sådana problem här ute!??)


Kommentarer
Postat av: NinaVästerplana

Verkar vara en bra grej för o slippa att elden sjunker ner i smältvattnet....

Härliga utflykter ni gör. Jag nöjer mig med o lapa lite sol i trädgården ;-)

Ha´t himla gôrgôtt

Nina

2010-03-14 @ 10:08:54
URL: http://ninasblivande.blogspot.com/
Postat av: Luna

Jag har också sådana problem. Man får använda förhansgranskafunktionen men det är krångligt. Man vill ju att det ska se ut som när man gör inlägget. Hej förresten. Varför glömmer jag alltid bort din blogg? Du har ju alltid så härliga frilufsiga inlägg.

2010-03-17 @ 16:48:20
URL: http://lunanimbus.blogg.se/
Postat av: Anneli

Det ser riktigt gott ut det där :)!

2010-03-23 @ 20:46:12
URL: http://arctosphoto.wordpress.com
Postat av: Kirsti

Nina:

Trädgårdssol är inte fy skam det heller, utan mycket underbart!! :)

Luna:

Hej! Kul att se dig här igen! Jag är på bloggbesök hos dig då och då men är dålig på att lämna spår efter mig.. Frilufsig är ju du med.. :)..och Blogg-problemen kvarstår.. jag får det inte att se bra ut i förhandsgranskningen heller! Allt flyttar sig precis efter eget behag så fort jag publicerar..suck, suck..vilket I-landsproblem! :)

Anneli:

Det var gott, kan jag lova..

/Kirsti

2010-04-09 @ 10:26:03
URL: http://naturligtvisfritid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0