Lördagsmorgonens fundering..

..ute i trädgården:
Var är våren?


Bara snö så långt ögat når..



Gråsiska

..och inga gröna knoppar i trädet..



Blåmes

Ja, var må den vara.. våren?



Sciurus vulgaris

Men solen skiner och det är några plusgrader. En sådan här morgon är det gott att vara..



Pilfink


..både pilfink och människa.

Nu ska jag slå mig ner i en snödriva och läsa en god bok. Talgoxarna bjuder på vacker sång, hackspetten trummar takten och droppet från taket får våren att kännas nära..
Vad mera kan man begära?

Kommentarer
Postat av: Anneli

Ja var tog våren vägen? Det undrar jag också. Efter en underbar vecka med sol och +8 grader, är det idag mulet, kall nordlig vind och endast någon plusgrad.Inte det vädret jag vill ha när jag är ledig.



Anneli

2009-03-21 @ 18:18:30
URL: http://arctosphoto.wordpress.com
Postat av: Åsa!

Låter som en alldeles underbar dag!

2009-03-21 @ 18:47:45
URL: http://bitihopdax.blogspot.com/
Postat av: Bea

Visst är våren på väg, men det tar sin tid ;)

Söta fåglar och ekorren är ju för gò!

PS Det var faktiskt Stjärtmesen som hängde i björken hos mig för ett tag sedan (om du kommer ihåg det?). Tack för upplysningen, tänk vad man lär sig hela tiden av varandra.

Ha en trevlig dag, kanske på nya fågelspaningar!? // bea

2009-03-22 @ 08:39:10
URL: http://daggdropp.blogspot.com
Postat av: Kirsti

Anneli:

Den kom faktiskt tillbaka, lite i alla fall.. Idag har det varit riktigt fint väder nästan hela dagen, fast nu på kvällen snöar det lite lätt igen..såklart.

Såg att ni sett tranorna! Härligt!! :)



Åsa:

Ja..det blir bättre och bättre fort nu! :)



Bea:

Vad kul med stjärtmesarna! Hoppas du får fler besök av dem! Dom är ju såå söta..:)

Och ja..lite fågelspaning blev det idag med, men med dåligt resultat..

..men desto mer solsken och vita vidder! :)



/Kirsti

2009-03-22 @ 19:08:45
URL: http://naturligtvisfritid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0