Flugsnappande altanfågel..

..del två.


Den grå, lilla flugsnapparen jag bloggade om för några dagar sedan har gäckat mig ända sedan dess.. Den har slutat "krocka" med fönsterrutorna men däremot befunnit sig ute vid altanen ett antal gånger.

Jag har såklart smugit ut med kameran i högsta hugg.. men inte lyckats fota den.

Har antagit att det är samma individ jag sett flyga omkring utanför fönstret var och varannan eftermiddag.. ända till i kväll. Idag var det nämligen flera gråspräckliga fåglar därute, så har ändrat uppfattning och antar nu att det är en hel familj..


En av dem bestämde sig för att visa sig från alla sina bästa sidor, så länge jag höll mig inomhus och fotade genom fönstret. Gick jag ut flög den över till grannens altan. (Det upprepades tre gånger innan jag gav upp och tog sikte på den inifrån huset istället.)









Och..ja, det är väl ingen tvekan om att detta åtminstone är en grå flugsnappare?!

Men den här verkar vara en äldre variant än den förra..så troligtvis är det en av föräldrarna till ungfågeln.

När jag sedan gick över till köksfönstret satt det faktiskt en spräckligare variant av samma fågel på en av utemöblerna på den andra altanen..




Med andra ord: Flugsnappare vart man än väder sig!


Kommentarer
Postat av: Ida

Vilka välputsade fönster du har!

2009-08-21 @ 11:04:06
URL: http://agronompantomim.blogspot.com
Postat av: Kersti

Du fick fina bilder även om du fick ta dem genom fönstret.

2009-08-23 @ 21:30:08
URL: http://plommenad.blogg.se/
Postat av: Kirsti

Ida:

Skenet bedrar..:)



Kersti:

Tackar!



/Kirsti

2009-08-30 @ 19:23:25
URL: http://naturligtvisfritid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0