Vatten..

..får vi gott om nu för tiden.

Den härliga sommarvärmen försvann och idag blev det vantar på igen när man cyklade iväg till jobbet.
Bara +8 grader visade termometern.

Undrar om blåmesungarna flyttade in i holken igen när vädret slog om? Det hade jag gjort!
Lusten att vara utomhus blev plötsligt minimal under denna kalla och ruggiga dag..

Men under kvällen tittade solen faktiskt fram en kort stund.
Som för att säga: Vänta bara.. snart är det dags igen!

Nu ska jag krypa ner under ett varmt täcke och vänta på bättre väder.
Har Stieg Larssons  bok Luftslottet som sprängdes, inspelad på MP3-spelaren.. Fördelen med ljudböcker är att jag kan lyssna på dem på jobbet under vissa lugna stunder mitt på dagen.

Nackdelen är att man ju vill fortsätta lyssna på kvällen innan man somnar.
Men för min del går det inte bra. Jag somnar!
En behaglig uppläsarröst i öronen.. Rena rama John Blund!
Hinner höra max 5 minuter..sedan är det kört.
Har försökt med både "Sitta upp-varianten"  och  "Inget täcke, alltså frysa-varianten" i sängen, men inte heller det hindrar mig från att somna mitt i ett spännade kapitel. 

Ljudböcker fungerar bara dagtid för mig.
Alltså får jag nog nöja mig med i kväll att spekulera över hur boken slutar.. Och se fram emot den spännade upplösningen i morgon.
Nästan så man längtar efter att få gå till jobbet, faktiskt!


image66

Kommentarer
Postat av: Inga M

I norra Värmland har det kommit regn minsann men inte här nere i södra delen. Skulle inte vara fel med lite blöta nu efter en lång torrperiod. Om inte annat så för att dämpa faran för skogsbrand. vi bor mitt i skogen och det känns alltid som en oro.

2007-06-14 @ 08:18:37
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Kirsti

Inga M:
Ja, skogbränder är skrämmande. Vi bor inte så jättelångt från Bodträskfors där den stora skogsbranden härjade förra hösten.. Man inser att det lätt blir stor förrödelse av en liten gnista. Hoppas ni fått lite lagom med regn nu!

2007-06-16 @ 10:57:59
URL: http://naturligtvisfritid.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0