Söndag ute på isen

Solsken, nästan vindstilla, ett par plusgrader, hyfsat bra snöskoterföre.. och tjock is på sjön.

Det lockade ut Per, Oliver och mig på en pimplingstur.

Nästan hela dagen har vi varit ute. Timmarna går fort när man trivs!


Men..
Ingen fisk blev det.



Oliver i full koncentration: Maggots på!

Inte ens ett endaste litet napp bjöd abborrarna på.



Per i full koncentration: Nappa då!

Men en skön utflykt var det, helt klart.



Efter fisket: Oliver solar, Per gör upp eld.

Fågellivet ute vid sjön var mycket stillsamt denna dag:

Två korpar passerade ett par gånger, nyfiket cirklande ovanför vår eldplats.

En talltitas vårliga lockrop hördes från talldungen.

Likaså gjorde en blåmes sig hörd.

Större hackspett och en flock korsnäbbar flög förbi.


Det var vår söndag, det.

Dags snart igen för en ny arbetsvecka, varken man vill eller ej..


Min utsikt från liggunderlaget.

Kommentarer
Postat av: Bea

Oj, så härligt det ser ut! Vi har även gjort is-utflykter, men sannolikt årets sista, för isarna har varit dåliga i vinter och den var ordentligt rutten på sina ställen igår och det är tidigt.

Men det finns ju annat man kan njuta av tills vi får öppet vatten :)

Ha en bra vecka på jobbet! /Bea

2009-03-22 @ 19:17:17
URL: http://daggdropp.blogspot.com
Postat av: Kersti

Ni ser verkligen ut att ha haft en härlig dag.

Här trodde vi att våren var kommen men nu snöar det igen.

2009-03-22 @ 20:09:47
URL: http://plommenad.blogg.se/
Postat av: Gärdsmygen

Tack för hälsningen hos mej. Ja gärdsmygsbilderna är jag nöjd med. Du har så fantastiskt fina fågelbilder!! Det är inte lätt att vara "fågelfotograf", de är ju så kvicka. Idag har det varit ekorrfotografering för min del. Du hade också en söt en här på sidan. Ser förresten gott ut i snön och solen!

2009-03-22 @ 20:43:50
URL: http://litenfagel.blogspot.com
Postat av: Ulricha/Garntrollet

Tack för din trevliga kommentar och besök på min blogg! :-)



Jag har gjort omvänd resa: från Boden till Stockholm :-) Så det blir minnen för mig att besöka din blogg! Speciellt Selets bruk var kul att komma ihåg: som vi alltid fick åka till då jag gick på högstadiet! Ps. Jag är medlem i NOF :-) Jag supportrar hembygden. Ps2. Det var faktiskt rördromen som fick mig fågelintresserad: hörde den i Ågesta.



Ulricha.

2009-03-22 @ 22:14:07
URL: http://www.garntrollet.se
Postat av: Åsa!

Underbart, härligt! Fisken är bara en bisak, är det inte så?

2009-03-23 @ 12:58:20
URL: http://bitihopdax.blogspot.com/
Postat av: Haspet

Sämre utsikt kan man ju ha än den från ditt liggunderlag. Det där med att pimpla ser ju så himla mysigt ut men jag har ännu aldrig testat. Så det var ni som tog solen i helgen, jag undrade just vart den blev av. Ha en skön kväll. // Peter

2009-03-23 @ 19:22:38
URL: http://haspet.blogspot.com/
Postat av: matte

Gud va mysigt! Sällan det nappar när man pimplar tycker jag.. fast det finns proffs som får fisk jämt. Undrar hur de bär sig åt..

2009-03-25 @ 13:10:33
URL: http://femtinio.blogg.se/
Postat av: Anneli

En lyckad utflykt med andra ord! Det är precis så slappt och skönt man ska ha det på helgen .... då mår man gott.



Anneli

2009-03-26 @ 18:55:51
URL: http://arctosphoto.wordpress.com
Postat av: Kirsti

Bea:

Ja..här lär isarna på sjöarna hålla några månader til..:) Långt till sommar känns det just nu!



Kersti:

Jo..vissa dagar är härligare än andra..idag snöar det här också. Igen..



Gärdsmygen:

Tackar! Det är liksm lite extra spännade att fota fåglar, och andra djur också..man kan aldig vara säker på att det blir annat än skumma streck på bilden..:)

Dina ekorrar är häftiga! Jag funderar faktiskt på att skaffa en sådan där "nötlåda" också..undrar om "våra" korrar är lika smarta som dina..? :)



Ulricha:

Tack själv för kommentar!:)

Snacka om sammanträffande!! :))

Här sitter man och läser en "Stockholmsblogg" och så visar det sig vara en fd Bodenbo bakom den..Härligt!

Och rördromen är en av mina största favoriter också! Hoppas den kommit hit upp för att stanna..:)



Åsa:

Japp! Helt klart är det så! Fisken är en extra liten bonus om den behagar nappa..:)



Haspet:

Det går ju att pimpla på annat sätt också..:) Men du borde pröva på det här sättet på isen.. Mälaren borde väl frysa på under några dagar/vinter..;)

Idag är det säkert du som snott solen..här vräker det ner snö! Igen..



Matte:

Nä, just det! Hur 17 gör dom!? Det kommer jag aldrig att lista ut..:)



Anneli:

Så sant, så sant! Lagom med sol, vind och.. is. Helt perfekt! (I väntan på flyttfåglarna..:) )



/Kirsti

2009-03-29 @ 12:27:55
URL: http://naturligtvisfritid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0