Rosenfinksspaning..

..på Ön.


Denna lördag var det fågelskådarträff hos Elsa, med bloggen Tornsvalan.
Ute vid Råneälvens strand ligger hennes sommarställe vackert beläget och dit var ett gäng skådade tjejer bjudna idag..

En riktigt trevlig eftermiddag blev det, med fågelsnack och intensiv spaning efter bl.a. Rosenfinkarna som Elsa haft på flitigt besök i trädgården under den senaste tiden.

Vi hörde den sjunga ett flertal gånger under de timmar vi fikade och språkade..

Sädesärla och drillsnäppa skådades vid älvstranden, grönfinkar höll konsert i björken, en pilfink kom på besök, kråkor, måsfåglar och svalor passerade och en gulsparvshane iakttog oss med näbben full av mat..



Men rosenfinken ville inte visa sig.


Vid 17-tiden dök Per och Oliver upp och jag packade ner kameran för att bege mig hemåt tillsammans med dem.

Men då!

Rosenfinkssång plötsligt på närmare håll!

Där satt den!

Uppe i björken.. på ganska nära håll..vackert sjungandes..



Och jag fick alltså snällt plocka upp kameran igen ur väskan.

Den lät verkligen vänta på sig men såg till att dyka upp innan jag hunnit åka hem.. Välplanerande fink, må jag säga!


Det var en riktigt, riktigt trevlig eftermiddag.. hälsningar och stort tack till alla som var där, och jag hoppas verkligen att vi lyckas få till fler fågelskådarträffar här framöver!

Kommentarer
Postat av: Elsa

Det får vi se till att ordna:)



Elsa

2009-07-13 @ 21:18:26
Postat av: Kirsti

Elsa:

Japp! Naturligtvis!! :)

/Kirsti

2009-07-18 @ 13:47:45
URL: http://naturligtvisfritid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0