Vitt på taken..



..och ännu vitare ute i skogen, men allt på bild får ett blått skimmer över sig en mulen dag som denna.
 

Det blev en kall lördag med hela -18,5 grader under förmiddagen. Men en kortare promenad blev det dock..



Bara att konstatera att vintern är här nu. Och att skidspåren väntar ute vid el-ljusspåret..

I år har jag lovat mig själv att inte bara tänka tanken "Åka skidor.." utan även skrida till verket och plocka fram stavarna, pjäxorna och skidorna och lära mig hur man upprätt tar sig runt i 2,5 km-spåret..och framförallt hur man svänger och bromsar i nedförsbackarna. Det gick si sådär i fjol och året innan så det blev inte så många skidturer. Men nu har jag laddat mentalt, och samlat nytt mod, i ett år igen, så..


Hemma i trädgården verkade småfåglarna glada över att det serverades mat ute i kylan.
Domherrar och grönfinkar har dominerat i antal..



..och man kunde lätt konstatera att domherrarna är betydligt lugnare och fredligare..



..än grönfinkarna, som med jämna mellanrum hamnade i heta diskussioner med varandra.



Kommentarer
Postat av: Åsa!

Så vackert, lite avundsjuk blir jag allt! Önskar dig en trevlig 1:a advent!

2008-11-29 @ 19:27:00
URL: http://bitihopdax.blogspot.com/
Postat av: Kersti

Jag önskar vi hade en domherre eller fler här men det är åratal sedan jag såg dem.

2008-11-29 @ 23:36:55
URL: http://plommenad.blogg.se/
Postat av: matte

Aha är det hos dig all snö är!

Du kan väl dela med dig lite till oss här nere i slasket.

Fin domherre, röd och grann. Någon sådan har jag inte sett till .. än i alla fall, men grönfinkar har vi gott om, fast våra är inte så bråkiga ;)

2008-12-01 @ 13:23:10
URL: http://femtinio.blogg.se/
Postat av: Kirsti

Åsa:

Ja..snö kunde jag gärna skicka ner till dig..vi har redan överflöd! Och mer kommer det hela tiden..Hoppas du också hade en trevlig advent!



Kersti:

Ja, ska försöka snacka med dem här uppe..kanske någon är villig att flytta dit söderut..:)



Matte:

Undrar vad det kostar att skicka ett lass snö med DHL..? :)

Nähä..inga bråkiga grönfinkar!? Konstigt..matar du med något lugnande!? Här slåss dom så fjädrar ryker.. :)



/Kirsti



2008-12-03 @ 20:24:27
URL: http://naturligtvisfritid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0