En utmärkelse..

..fick den här bloggen idag från Kimmo i Finland!

Jag tackar hjärtligt för den, och för de fina ord han motiverade med på sin blogg!


Kopierar här in reglerna för awarden från hans blogg:


1.     Din uppgift blir nu att själv nominera 5 andra bloggar som du själv uppskattar.

2.     De som mottagit awarden, och vill skicka den vidare, ska lägga upp en bild på den.

3.     Länka till den bloggen du fick den ifrån.

4.     Ge den vidare till fem andra bloggare & länka till deras sidor.

5.     Lämna ett meddelande i deras bloggar, så de vet att de fått awarden.




Jaha.. fem stycken bloggar som jag uppskattar.. Det finns många att välja bland, må jag säga.. men eftersom den här bloggen mer och mer blivit en "fågelskådarblogg" under den senaste tiden uppskattar jag naturligtvis extra mycket bloggar där fåglar finns att skåda lite då och då..

Fyra trevliga sådana bloggar är dessa:


Lintutorni (Fågeltornet), där man får ta del av tre olika fågelskådares fina bilder och texter.. Blev jätteglad när bloggen dök upp i våras!


Hans Johansson, en fågelskådare som på ett trevligt sätt i både text & bild delar med sig av sina, och Morris´ turer ute i fågelmarkerna.


Waerns Trädgård, en bloggerska som berättar om trädgård och andra intressanta saker, visar vackra bilder och sist men absolut inte minst: Gillar fåglar! Och att fotografera dem!


Beas Trädgård, en annan "trädgårdsvän" i bloggvärlden, som skriver om, och fotograferar naturupplevelser på ett sätt som verkligen tilltalar mig. Även hon verkar vara en äkta fågelvän..  


Den femte bloggen som får utmärkelsen är

Plommenad, vars "plommenader" jag blivit alldeles beroende av att få följa med på i stort sätt dagligen. Härliga bilder med text som får en att tänka till, le, förundras..ja, helt klart en mycket läsvärd blogg!


Därmed önskar jag alla bloggare en trevlig tisdagskväll!

Kommentarer
Postat av: Monica

Vilken fin blogg du har! Hittade hit via Tankar från ön.

2008-11-25 @ 21:59:28
URL: http://www.tagganer.blogspot.com
Postat av: Bea

Vilken morgongåva, att finna en fin utmärkelse från dig!Den värmer hjärtat och gläder sinnet!

Tack!

2008-11-26 @ 08:29:43
URL: http://beas.tradgardsblogg.se
Postat av: Kirsti

Monica:

Tackar! Kul att se en ny besökare här! :)



Bea:

Varsågod..den är du & din blogg väl värda..:)



/Kirsti

2008-11-26 @ 20:40:29
URL: http://naturligtvisfritid.blogg.se/
Postat av: Hans

Hej!

Oj vad glad jag blev! Tack för den fina utmärkelsen. Och så fick jag några andra bloggtips också. Finns det någon "finsk" knapp som översätter automatiskt?



Jag har varit dålig på att blogga själv och ännu sämre på att läsa andra vuxnas bloggar. Men det beror någ främst på att jag "låtit" = tvingat mina elever blogga. Priset för min del är att jag måste läsa ca 80 bloggar lite då och då. Men jag får bättra mig.



Så vackra vinterbilder du har tagit! Tallbit är vi inte bortskämda med här nere. Men imorgon ska jag åka till en vik där det går en hedpiplärka och en svarthakad buskskvätta, västlig variant. Den har varit stationär i ca en vecka och jag har gott hopp om att se den imorgon.



Ha en skön advent!

Hans

2008-11-26 @ 23:47:56
URL: http://hansjohansson.blogg.se/
Postat av: Kirsti

Hans:

Ja, just ja..vissa bloggar är ju på finska..:) Tror Google har någon form av översättningsverktyg..

Förstår att du slitit hårt med att hinna läsa 80 bloggar..jag har fullt upp att hinna med mina få favoriter..:)

..och ja, som vanligt gör du mig avundsjuk med dina "rariteter"..hedpiplärka..den har jag garanterat inte kryssat. Ännu, ska man väl tillägga. Hoppet får ju inte överge en skådare! :)

Ser fram emot att se bilder från din skådning!

Ha en trevlig helg!

/Kirsti

2008-11-28 @ 20:24:07
URL: http://naturligtvisfritid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0