Lugn och fridfull dag..

..på hemmaplan denna den näst sista dagen på året.

Men det lovas en betydligt mer dramatisk morgondag.. vädermässigt.
Tydligen ska våra trakter få stormvindar, på gränsen till orkanstyrka närmare fjällen. En blåsig nyårsafton väntar med andra ord..


Nu ska fåglarnas mat fyllas på så de kan fira en trevlig nyårsafton enda från tidig morgon i morgon. Hoppas de inte blåser bort stormvindarna!
Undrar förresten om de redan känt på sig att oväder väntar och sökt skydd.. det har nämligen varit väldigt lugnt vid fågelborden idag. Jag satte mig en stund ute på altanen för att fota sparvar med co men ingen dök upp! En enda talgoxe satt högst upp i björken och tjattrade irriterat på mig.. så fågelfattigt har det inte varit under hela vintern hittills.


Blåsigt värre, och ganska öde, är det på Trädgårdsblogg.se också, portalen där min andra blogg finns..
Det strular med serverproblem där sedan flera veckor tillbaka, alla bloggar var ur funktion helt veckan innan jul och har nu återigen kollapsat nästan helt.

Så de av mina vänner som brukar läsa där får istället en hälsning här:
Jag har inte gått under jord, och inte slutat trädgårdsblogga. Inte än i alla fall.

Men fortsätter problemen där funderar jag allvarligt talat på att flytta den bloggen hit. Kanske slå ihop mina två bloggarna till en enda.. fast det blir nog en salig röra i så fall.. Måste fundera på en bra lösning.

Snacka om I-landsproblem när man börjar bekymra sig över var man ska blogga! :)


Avslutar nu i alla fall med en eftermiddagsbild från vår trädgård.. till att börja med.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0