Älg på väg..

..igen.

Det börjar höra till vanligheterna att man stöter på älgkon med en kalv efter cykelvägen till och från jobbet.
Idag korsade de vägen precis framför näsan på mig.
Eller.. ja, dryga 30 meter ifrån mig, men det kändes väldigt nära. Till och med alldeles för nära.

Är av den bestämda åsikten att älgar ska vädra fara när de ser mig. De ska inte göra som dessa två: Helt enkelt bara passera på några meters avstånd utan att bry sig.

Jag fick nästan för mig att de grymtade: Lämna företräde! ..trots att det var jag som kom från höger!

image137

Kommentarer
Postat av: Kersti svarar

Minns du låten älgarna demonstrerar? det är kanske det som de gör. Men hu så stora de är när man kommer nära.

2007-10-19 @ 23:06:08
URL: http://plommenad.blogg.se/
Postat av: Inga M

30 meter är ju väldigt nära och det är mycket närmare än det ser ut att vara på bilden!

Fin bild fick Du också. Jag brukar bli så nervös när jag ska ta kort på älgar, gör mig för brått så att de inte ska hinna iväg och då blir bilderna alltid suddiga. Och så ser man de flesta i dunkelt dagsljus förstås och då blir det långa tider med sudd som följd. Men här är det klockrent!

2007-10-20 @ 11:05:32
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Kirsti

Kersti:
Jo..visst minns jag den! :) ..och de här två levde verkligen upp till texten i låten!

Inga M.
Tackar..ja, hade så klart inte vanliga kameran med, bara mobilen. Och darrhänt blev jag när de bara kom närmare och närmare. Klickade fyra foton innan jag vände och småsprang iväg..ett enda foto blev värt att visa..:)
/Kirsti

2007-10-27 @ 12:40:38
URL: http://naturligtvisfritid.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0