En grå promenad..

..efter Luleälvens strand.

image149


Söndagspromenad i all ära..men lite solsken hade inte skadat.
Istället fick jag blött snöfall och dis.
Men en två-timmars promenad i bistert väder gör att det sedan känns väldigt skönt att komma in igen och njuta av en varm kopp kaffe och en bit farsdagstårta.

Trots att det bara var jag och kameran som gick i väg på utflykt var jag inte helt ensam mitt ute i allt det vit-grå landskapet:

Vid motsatta stranden höll en gåsflock till. I somras såg det härligt ut när de simmade uppstöms i älvens klarblå vatten. Idag såg det enbart kallt ut!

image151

Snöfallet tilltog och skymningen närmade sig så jag vände hemåt. Det gjorde nog även den ensamma fiskebåten ute på fjärden. Fiske gillar ju jag med, men då ska det helst vara snöfritt!
Och solsken.
Och sommar.

image150

Fast kunde konstatera att skog i vinterutstyrsel ibland är rätt vackert.. även en grå dag som denna:

image153


Kommentarer
Postat av: Ida

Härliga bilder, även om de nog blivit ännu finare med solsken :)

2007-11-11 @ 16:23:18
URL: http://daaarlingen.blogg.se
Postat av: Kersti

Härliga bilder. Här i Stockholm har det varit lika grått men utan snö. I alla fall nästan. Pyttelite snö är det om man kommer ut i skogen. Runt noll och ganska ruggigt.

2007-11-11 @ 22:32:41
URL: http://plommenad.blogg.se/
Postat av: Inga M

Oj, det var vackert! Det blir en fin gråskala utan solsken! Nästan grafiskt!

2007-11-12 @ 19:34:37
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Kirsti

Ida:
Hej, och tackar! Kul med en ny besökare här..:)
Ja..solen fattades i söndags! Och inte har den dykt upp nu under veckan heller!

Kersti:
Tackar.. Ja, verkar vara ungefär samma hos er som här...förrutom snömängden då. Hoppades på sol nu under veckan så man hade kunnat ta fina vinterbilder MED solsken, men icke. Det är fortfarande lika gråmulet..men några minusgrader, så snön består..:)

Inga m:
Kul att du gillade de nästan svartvita bilderna..:) Det var faktisk lite häftigt att fotografera allt det grå-svart-vita.. Blev liksom lite trolsk stämning..:)
/Kirsti

2007-11-13 @ 19:03:44
URL: http://naturligtvisfritid.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0