Ljust dygnet runt..

Tussilago vid dikeskanten, kabbeleka i blom vid bron..
..och fågelsång runt midnatt.

De ljusa sommarnätterna är här nu.
Det blir skymning vid midnatt men sedan stiger solen upp igen.
När är det tänkt att man ska hinna sova under denna underbara årstid?

Även kvällströtta jag har svårigheter att komma ihåg att gå och lägga mig i tid .
Det straffar sig morgonen efter.. Väckarklockan lever farligt och käkarna ömmar efter alla gäspningar under dagen.

Men jag kan bara inte låta bli att fortsätta lyssna på flugsnapparens sång utan för fönstret just nu.. och njuta av solnedgångens rosa sken!


image53
Gammelstadsviken i fjol, 6/5-2006, klockan 22.00.

Kommentarer
Postat av: Luna

Vilken otroligt vacker bild. Ja, jag har ju också den äran att få lyssna till flusnapparens sång nu. Den är så vacker och överljuder den övriga fågelsången.

2007-06-01 @ 11:00:23
URL: http://lunanimbus.blogg.se/
Postat av: Kirsti

Luna:
Ja..solnedgången var vacker! Har bilden som skrivbordsunderlägg på datorn och längtar ut dit varje gång jag ser den..
Kul med din nya trädgårdsgäst!! Han kommer att komma tillbaka år efter år nu! Och vackert och högt sjunger den..håller med! Vissa mornar kl 05.00 tycker jag den sjunger nästan för högt!:)

2007-06-01 @ 23:23:50
URL: http://naturligtvisfritid.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0