Aprilväder

Det finns inget dåligt väder.
Men det finns väder som som man inte gillar. Idag började dagen med sådant. Mulet, blåsigt och kallt. Och just när man sticker ut huvudet utanför dörren börjar det regna. +4 grader och regn.. kanske inte dåligt väder men nära.

Lördagen var i alla fall ledig och vi hade inget planerat. En skön dag som man kan njuta av utan att känna att man behöver uträtta så värst mycket.
Ibland kan sådant göra mig stressad. Ledig dag som bara går till spillo. Känslan på kvällen: Men har inte uträtta någonting. Inget av det man tänkt göra blev gjort..

I kväll känns det dock inte så. Jag har gjort det jag hade tänkt: Tagit det lungt. Handlat jord och kogödsel. Planterat om basilika och penseér. Och bara "varit".

Och det har faktiskt inte snöat idag!
Det kanske tänker bli vår i alla fall..

Och det är ljust nu på kvällarna!
Pers barn är på väg att lägga sig och det är inte mörkt utanför fönstret! Sådant gör mig glad!

Ska nu ta en snabb sväng runt huset för att se om vår Morkulla börjat flyga sitt varv runt kvartert. Den kom 28/4 i fjol så i år verkar den försenad.
Fast hade jag varit Morkullla hade jag också flyttat sakta. Aprilväder i maj är inte riktigt det man önskar sig..

image28
I regnbågens alla färger..kl. 18.05.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0