Frukostsällskap i trädgården

Denna lördag den 2:a juni visar sig bli en kanonfin dag!
Varmt, soligt och skön redan till frukosten på altanen.

Trastarna betydligt mer morgonpigga än jag så de är i full gång med att samla mat åt sina ungar när jag kliver ut.
Min frukost i form av ostmacka och kaffe ser däremot betydligt aptitligare ut än det som Rödvingetrasen drar upp ut gräsmattan..

image57  image56

Björktrasten plockar mask i andra ändan av trädgården....

image58

och under fågelbordet äter ekorren frukost i form av överblivna solrosfrön.

image59

Fjärilarna flyger och flugsnappare och lövsångare sjunger..
Det blir en dag ute i trädgården, idag!

Kommentarer
Postat av: Inga M

Du kommenterade i min blogg och jag blev nyfiken förstås. Fina bilder och beskrivningar av Dina naturupplevelser!

2007-06-03 @ 10:45:16
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Kirsti

Inga: Tackar.. Ja, jag följde med spänning dina trastungar från liten till flygfärdig. Kom mig bara inte för att skriva kommentarer då..:)

2007-06-03 @ 12:36:10
URL: http://naturligtvisfritid.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0