Fågelungar och semesterplaner

Idag såg jag årets första Storspovsunge under cykelturen hem från jobbet.
Den vandrade runt i högt gräs, på sina långa ben. Mycket likt en tennisboll i brun-vit-grå kostym.
Men som sagt med långa, ståtliga ben.. och en näbb som är på god väg att bli lika maffig som föräldrarnas.

Eftersom min kamera nu bara är en vanlig, hederlig, liten digital sak med otroligt kass zoom så syns den runda, duniga ungen bara som en brun fläck högst upp i högra hörnet. Men med god fantasi och ett stycke humor går den dock att se. Nästan.

image64


För övrigt planerar vi lite inför semestern nu.
Det börjar faktiskt äntligen närma sig juli! Kors i taket att den långa vinter nu är slut!

En av planerna är att bila söderut.. Gotland är målet. Några dagars solig semester på ön..
Cyklarna ska med, fågelbok, kikare, kamera och flora likaså.
Vi missar den bästa fågelskådningssäsongen men hoppas ändå på många sevärdheter.
Både i fågelform och stenform.
Planeringen forsätter..

image65

Kommentarer
Postat av: Inga M

Gotland låter som ett trevligt val, speciellt om man gillar att kolla på fåglar. Fast för mig som hatar flyg och färjor så är det inget alternativ. Jag håller mig på fastlandet.

2007-06-13 @ 08:21:24
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Kirsti

Inga M:
Ja, flyga gillar jag inte heller. Men färjan över sundet är helt OK.. bara det inte blåser och stormar och går skyhöga vågor. I så fall stannar jag också på fastlandet! Alltid finns det väl någon mås att skåda på från färjelägret..:)

2007-06-13 @ 22:19:19
URL: http://naturligtvisfritid.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0