En skärgårdsdag..

Midsommarafton visade sig från en solig sida så det blev en fisketur ute i Lule skärgård.. Färsk sill till midsommaraftonens middag, kanske..

Nä, fiskelyckan var inte riktigt så god så det blev sill från burk hemma på kvällskvisten, men en avkopplande tur med båten, ute på småblåsigt hav, bland skränande måsar, dykande svärtor, fiskande småskrakar och skvalpande vågor..
Det är inte illa, det!

image74
Strandhugg  med fika..

image75
..och vacker Hönsbärs-äng. Påminde mig om vårarnas Vitsippe-prakt nere i Mälardalen..

image76
Per drog upp fisk. Sammanlagt tre abborrar men de fick friheten åter. Jag i min tur fick höra hur kul det var med fisknapp.. Bottennapp var det jag kämpade mest med.

image77
Sista bilden döpte han snabbt till: SEMESTER!

Kommentarer
Postat av: Luna

Åh vad härligt det lät!! Jag har ju inte någon båt än till mitt stora förtret, och de jag känner ville absolut inte fiska på midsommarafton i ösregnet...hi hi. Men jag hoppas det blir av snart. Stekt aborre är så himla gott! Förrförra sommaren när vi hade tillgång till båt åt vi aborre flera gånger i veckan.

2007-06-23 @ 17:43:29
URL: http://lunanimbus.blogg.se/
Postat av: Lotta

Gilla läget =) Mysigt ser ni ut att haft även om fångsten inte blev så stor...
;)

2007-06-23 @ 18:42:57
URL: http://lotta.tradgardsblogg.se/
Postat av: skogsfrun

Hönsbär, vad i allsin dar är det?

2007-06-24 @ 10:48:21
URL: http://barasaras
Postat av: Kirsti

Luna:
Ja..jag log när jag läste om din midsommarafton och längtan efter en fisketur.. Kände så väl igen mig i det du skrev! Hoppas ni får bättre väder nu framöver så du får med dig någon ut till sjön! Abborrarna väntar..:)
Lotta:
Ja..Per sa något om att "Storleken har ingen betydelse.." ;)
Skogsfrun:
Hönsbär..det är fina, vita blommor det.. Fråga mig dock inte varför de heter som de gör!! :)

2007-06-24 @ 20:11:54
URL: http://naturligtvisfritid.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0