Den stora fångsten..

..låter vänta på sig.

Under gårdagen gjorde vi ett nytt försök. Vi packade ryggsäckar och fiskespön, klädde på regnkläder och gav oss iväg till sjön där ädelfisken växer till sig och våra fiskekort numera gäller.
En rejäl öring till lördagsmiddag var målet.

Duggregn, några rejäla regnskurar, bottennapp, stock-napp, blöt ved till eldstaden, sotiga fingrar på stora och små, tunga och blöta regnkläder, bitande knott, spindelväv i håret och spindel i fikalådan.. Inget hindrade oss från att tillbringa nästan hela dagen ute vid den fina skogssjön.

image125


Det nappade faktiskt bättre än det gjort under de två föregående fisketurerna.. men öringen med stort Ö var inte på hugget.
Per och barn fixade ved, eldade, servade mig med både lunch i form av grillade hamburgare och fika i form av kaffe och muffins mellan alla fiskeförsök.
Jag i min tur tog en fiskepaus och gjorde en svampsväng i den blöta skogen. Svamp fanns det, men väldigt få soppar (som sniglar glatt mumsade på!), inga kantareller och inga andra ätliga delikatesser heller.
Det blev ingen macka med stekt svamp på till kvällsfikat.
Ej heller någon öring att halstra.

Hela fem öringar fastnade på kroken, men alla var bara ca 15 cm långa.
De fick alltså friheten åter.
Skickade dock med en hälsning:
-Väx upp, så ses vi förhoppningsvis om några år!

image124

Kommentarer
Postat av: Inga M

Vacker att se på är den i alla fall och de växer väldigt fort. Kan bli nåt om ett par år!

2007-08-26 @ 21:42:12
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Clara

Härligt att vara ute i skog och mark....har jobbat i helgen så jag blir riktigt avundssjuk när jag läser dett .=)
Jag känner igen känslan när du säger att du blir glad över att se en kråka.....:=)

2007-08-27 @ 12:45:04
URL: http://claraslinneskap.blogspot.com
Postat av: Kirsti

Inga M:
Japp! Vi ska vara redo nere vid sjön det år de fem öringarna uppnått vuxen ålder! :)
Clara:
Ja..härligt är det, håller med.. Men vädermässigt missade du inte så värst mycket under den gångna helgen. Regnskurarna kom tätt..
/Kirsti

2007-08-28 @ 19:20:11
URL: http://naturligtvisfritid.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0