Körsång

De sjunger vackert nu..alla fåglarna runt omkring busshållplatsen där jag i arla morgonstund väntar på bussen.Idag sken solen och det satte fart på Talgoxen.. Han hördes ända hem till oss. Ju närmare hållplatsen jag kom desto fler stämmor:
Grönfinken, uppe i en grantopp..lycklig lät han!
Talltitan, i en björk bredvid..hängandes upp och ner i en tunn kvist.. letandes mat och sjungandes för full hals. Skicklig akrobat som gör två saker samtidigt.
Gulsparven stämde in med sin ramsa från ett till sju-uuu..
Och i skogsdungen på andra sidan vägen: större hackspetten höll takten med sina trumvirvlar. Man kan inte annat än le en tidig och fin morgon som denna, trots att gäspningarna avlöser varandra. Som symfonins avslutning passerade 5 sångsvanar i plog, över hållplatsen, glatt ropandes till varandra.. bara sekunden innan bussen kom. Inte behöver man gå långt för att njuta av fågelsång, inte. Men ännu saknas några stämmor: Svartvita flugsnapparen, lövsångaren..och svalornas sommartoner!

I väntan på dem passade vi på att äta middag ute i kväll..

 image10image9

Efter jobbet gick vi en kort promenad till sjön. Isen ligger tjock men under vindskyddet har det blivit vårlikt varmt.
Per hade förbrett grönsaker och packat med kebabbröd och renskav.. Stekt på muurikkan blev den hur god som helst!
Fredag den 13:e har förflutit utan tråkigheter..hittills!

Kommentarer
Postat av: Luna

Än så länge har jag inte lärt mig känna igen lätet på så många fåglar, men tycker jag kan hyfsat många ändå, men strävar efter att lära mig fler. Ja, det är verkligen livat bland fåglarna nu, särskilt på morgonen. Det är underbart!

2007-04-14 @ 22:05:29
URL: http://lunanimbus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0